Vad tycks?

Hej alla! Nu har jag ändrat om i min design lite grann, vad tycker ni? Om ni inte kan se den så uppdatera sidan :) Fast oroa er inte, jag håller på att göra en ny header  Upd: Jag har gjort en ny header nu :) Det är dåligt för att jag glömmer alltid bort att ta foto på hur den såg ut innan jag ändrade den, så att jag kan visa före och efter bilder... Fast jag kan visa en instagram bild på den förra bloggen kom jag på nu, här är den;

 
Tyvärr så är det en gammal header och den är tagen med screenshot på mobilen (så texten är större än vanligt), men jag tror att ni får en idé om hur den såg ut förut :D
Så, blev designen bättre eller sämre än så länge? Kommentera gärna, Sabina.
 
 

Shai latte

 
 
 

Avicii ❤

Jag kom på nu att jag har glömt att säga något till er, jag, Isabel och Sirin ska nämligen gå till Avicii konserten i Sverige den 1 Mars. Vi är alla verkligen så taggade och vi längtar så mycket :) Vi fick ganska bra platser, det kunde ha varit bättre men vill inte klaga. Bara faktumet att vi ska dit och ha jätteroligt är det som betyder något!
Här är min favoritlåt av Avicii som jag är nästan säker på att ni hört förut, nu kan ni lyssna på den en stund <3
Det var allt för mig, Sabina.

Gammal bild

Hej alla! Just nu städar jag lite i mitt rum, och ville bara dela med mig med en gammal bild som jag hittade idag när jag städade. Jag ritade den här tidigare i år, och jag var väldigt nöjd med den. Man får tillbaka ganska många minnen :)
Förresten, ni ser hur det är liten grå grej runt håret, det är bara för att jag har fixat upp bilden lite. Fattar inte att jag ritade så stort hår förut haha. 
Jag vet att det skulle varit roligare om jag visade den innan jag ändrade den, men det vågar jag inte, alldeles för pinsamt för mig, för den var jätteful, enligt mig ;)

Det var allt, Zyllox.

Inspiration

 

Kommer snart!

Hej alla! Jag har bestämt mig för att göra en sån där lista där man lägger upp något varje dag, fast med en liten twist. Den kommer börja den 1 December och sluta på julafton, varje inlägg kommer nog vara tidsinställt. Annars kanske jag glömmer en dag, det vill ni väl inte :D Listan har jag har satt ihop av olika saker från listor jag har hittat, och det är många som jag har hittat på själv också, här är den:
 
Dag 1 ❤ Tio saker du kanske inte vet om mig
Dag 2 ❤ En bild som gör mig ledsen
Dag 3 ❤ En bild som gör mig glad
Dag 4 ❤ En artist jag älskar
Dag 5 ❤ En låt som får mig att gråta
Dag 6 ❤ Något jag älskar att göra
Dag 7 ❤ En person som känner mig bäst
Dag 8 ❤ Någon jag saknar
Dag 9 ❤ Någon jag kan berätta allt för
Dag 10 ❤ Något jag är beroende av
Dag 11 ❤ En ful bild på mig
Dag 12 ❤ Saker som jag hatar
Dag 13 ❤ Saker jag älskar
Dag 14 ❤ Mitt favorit plagg
Dag 15 ❤ Något jag skulle vilja ändra i mitt liv
Dag 16 ❤ Sortens killar jag gillar
Dag 17 ❤ Min prenumerings lista på YouTube (Den är helig för mig haha)
Dag 18 ❤ En dålig vana jag önskar jag inte hade
Dag 19 ❤ Bildbomber på mig
Dag 20 ❤ Något jag skulle vilja ändra med mitt utseende om jag var tvungen
Dag 21 ❤ En bild på mig när jag var liten
Dag 22 ❤ Något ingen vet om mig
Dag 23 ❤ Min önskelista
Dag 24 ❤ Mina julklappar
 
Glöm inte att kolla in listan när jag börjar med den i December, vi ses! Förresten, den låter lite allvarligare än den faktiskt är, Zyllox.

Roligt spel

Hej alla! Jag har hittat en rolig app som heter Clumsy Ninja. Det är ett perfekt spel för de som gillar att hålla på med mobil om de till exempel väntar på något. 
Jag hittade appen för cirka fyra dagar sedan och det är jätteroligt och väldigt sött. Man an beskriva det som en stor och utvecklad version av Talking Tom då man kan kasta runt en ninja, kela med den och mer! Ju mer du spelar desto mer upptäcker man saker. :D Rekommenderas starkt, Sabina.

Skolan

Hej alla! Idag har vi inte gjort så mycket, något speciellt var kanske att vi dansade bugg på idrotten. Vi gjorde det i sexan förut, också och nu gjorde vi det igen, det var ju ganska skönt att göra nått som man redan visste hur man skulle göra. Istället för att försöka memorera något nytt. 
Idag måste jag göra matteläxan tills i morgon, jag gillar inte matte men det har konstigt nog blivit enklare i sjuan. Fast det är nog för att vi gjorde de flesta sakerna på matte i sexan också, fast jag tror att det är meningen. Kanske sa min lärare att det var repetition så att alla i klassen kan samma saker eller nåt, haha. 
Här kommer en vacker bild från engelskan idag, satt rakt framför fönstret när solen sken. Ses senare, Sabina.
 

Himlen är inte oskyldigt blå


Vacker solnedgång

Små ändringar i bloggen

Hej alla! Som ni kanske kan se så har jag gjort lite små ändringar på bloggen. Fixat typsnitt och färg på texten och annat. Jag tycker att det ser mycket sötare ut än förut, det känns som om man kan läsa och se tydligare ;) Vad tycker ni?
Jag vet att menyn ser lite konstig ut eftersom bilden och texten där det står Sabina - 13 - Stockholm inte är centrerad och jag ska försöka fixa det, men jag vet inte vad som är fel kodat så... Om ni vet hur man kan fixa det säg gärna till :D
En annan sak som jag ville säga var att headern är också väldigt ful, men det är lite svårt att göra en på en macbook utan mus så.. haha! 
Har ni några andra tips så uppskattar jag det gärna, Sabina.
 

The Hunger Games: Catching Fire

Hej alla! I Fredags till Lördags sov jag över med Emma och Sirin hos Isabel. Det var verkligen kul och vi hade lite spa, kollade på film och så vidare. Fast på Lördagen gick vi till Kista Galleria och kollade på Hunger Games 2 - Catching Fire. Den var faktiskt verkligen bra! För er som inte vet vad den här delen handlar om så kan jag berätta lite kort. Man kan säga att nu när Katniss Everdeen och Peeta Mellark har vunnit den 74de hungerspelen måste de deala med att vara "Jagad" av Kapitalet och när alla i distrikterna börjar sakta men säkert rebella emot dem. 
 
Jag tyckte att filmen var bra och vä gjord. Men den var inte lika fastslående som den första filmen. Jag tror att de flesta håller med om att den första är bättre, även så är den här delen också jättebra, bara inte lika. 
Däremot hade den här filmen ett av sådana typiska slut som verkligen får en att vilja se nästa, haha. Man blev bara så sugen av att se vad som ska hända :D Den rekommenderas starkt, Sabina.
 
 

Tv-serie tips

Det flesta vet inte att jag är en sån person som kollar på massor med teve-serier hela tiden. Ni vet när man ittar en instressant sån på Swefilmer eller Netflix och man bara klickar på det första avsnittet och säger "Oj, klockan är ganska mycket och jag måste gå och lägga mig snart, jag kollar bara på det här avsnittet och sen går jag och lägger mig." Sen så kollar man på det och bah "Okej, bara ett avsnitt till.." Sedan är klockan två på natten och man har just sett typ sjutton avsnitt. Det kanske bara är mig?
Aja, så blir det för mig typ hela tiden ;) Problemet är bara när man inte kan hitta en ny teve serie... Så nu ska hjälpa er nattugglor därute desperata för tips haha :D O.B.S, jag kollar inte på så mycket drama, bara så att ni vet :)
 
En teve serie som jag har såg med min pappa på måndagar klockan kvart över 6 (innan swefilmer fanns) var en serie som hette Merlin. Om ni söker efter en väldigt spännande, rolig och orginell serie kolla på den här! Den är jettebra. Basically handlar det om den kände trollkarlen Merlin, fast det handlar om när han var ung och lärde sig magin. Väldigt bra, den var faktiskt ganska populär och känd innan den hade slutat :) Det finns totalt 5 säsonger tror jag.
 
Jag orkar inte förklara teveserierna mer så jag bara säger dem istället okej :D
 
Chuck (Jättrebra och rolig)
 
Atlantis (Pågående och bra, rolig, samma regissör som merlin)
 
Smallville (Vacker och rolig, jättebra)
 
Kyle XY
 
 
Säg till om ni vill ha mer tips! Kanske med ett speciell genre eller nått? Det vara bara några haha ;) Om ni har samma stil som jag, då är det granterat att ni kommer bli beroende av de här teve serierna! Sabina
 

Med Emma

Hej alla! Dagen var väldigt jobbig, inte på grund av någonting speciellt utan bara för att det är måndagen efter lovet. Jag tror att alla håller med om hur jobbigt det är på måndagar ;) 
Iaf, efter skolan följde Emma och Sirin mig till H&M för att köpa en present till min kära granne som fyller år i övermorgon, på tal om det fyller min syrra år idag så grattis till dem <3 Men efter det gick vi hem till Emma och Emma drack te och jag skummad mjölk, sen hjälpte jag henne med fysikläxan bl.a. Det var jätteroligt :)
Vi har sedan firat min storasyster med gid middag och tårta som var jättegod btw :D Det var nog allt, hejdå. Sabina
Här har ni en söt kattunge ;)
 
 
 
RSS 2.0