Somebodies we used to know

Jag har märkt en sak. Det kanske ni har också, jag antar att många kanske har märkt det, men det känns inte som om tillräkligt med personer har pratat om det för att andra ska observera det. Saken är... Jag brukade gå i samma klass i 7 år - Vissa av dem gick jag på dagis med, så jag kände dem ännu längre. Därför är det så sjukt att i en ny skola, plötsligt ignorerar alla varandra. Visst, vissa är man ju fortfarande kompis med och fortfarande pratar med, andra kanske man ler till då och då. Men de flesta låtsas man att de inte finns där. 
Hur blev vi främlingar? Man kan undra hur saker hände, vad skulle ha hänt om vi valt en annan väg..? Man skulle kunna tro att efter cirka sju år skulle det inte vara stelt, ifall man såg någon på bussen, eller står bredvid varandra i matsalens kö. I vilken situation man nu en är i är det oftast alltid samma sak, personer har gått vidare. Frågan är bara ifall man ska göra samma sak, eller göra något åt det.
Det här inlägget är inte riktad mot någon person, det är bara en obsvervation.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen ser den)

Har du en hemsida eller blogg?:

Kommentaren:

Trackback
RSS 2.0